Dyrevernalliansen søker leder til økonomi- og administrasjonsavdelingen

Har du lyst til å bruke dine økonomi- og lederegenskaper til å skape en bedre verden for dyrene som trenger det aller mest? Vil du våkne hver dag og vite at du gjør en forskjell – både for dine medarbeidere og for millioner av dyr? Da kan dette være muligheten du har ventet på!

Våre trivelige kontorer ligger ved Akerselva, i hjertet av Oslo. Foto: Ihne Pedersen

Vi søker en engasjert og handlekraftig leder som vil ha ansvar for å forvalte organisasjonens økonomi og sikre dagens administrative rutiner. I tillegg vil du medvirke sterkt til å utvide og videreutvikle økonomistyring, administrasjon og HR i en ideell organisasjon i vekst. Du vil kunne ta initiativ og drive prosesser fremover og ha en viktig støttende rolle for de andre i ledergruppen.

Ansvarsområder

Innledningsvis vil du overta avdelingsansvar for:

  • Budsjett, regnskap, revisjon og årsrapportering
  • Personalansvar for avdelingens ansatte
  • Lønnskjøring i samarbeid med regnskapsbyrå
  • HRM (ferie, fravær, m.m) og personalhåndbok
  • Kontorhold (innkjøp, vedlikehold, organisering)
  • Utsendelser, sentralbord og kontormail
  • Søknader og rapportering til offentlige myndigheter
  • Administrative rutiner og støttefunksjoner

På sikt vil du bidra til å videreutvikle:

  • Personaladministrasjon (HR, lønnspolitikk, personalstøtte, etc.)
  • Rekruttering, onboarding og kompetanseutvikling
  • Styrke compliance innen GDPR, HMS og internkontroll
  • Organisasjonsutvikling og kulturbygging
  • Digitalisering og effektivisering av systemer og rutiner

Du vil ha en sentral rolle i å styrke avdelingen gjennom rekruttering av nye medarbeidere og fordeling av oppgaver, slik at alle ansvarsområdene nevnt ovenfor ivaretas effektivt.

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning innen ledelse, økonomi, administrasjon og/eller HR
  • Relevant ledererfaring
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • Evne til å jobbe både strategisk og operativt

Det er i tillegg en fordel om du har:

  • Erfaring med ideell sektor
  • Kjennskap til aktivitetsbasert regnskap
  • Innsikt i relevante lover, regler, og beste praksis
  • Generelt gode IT-kunnskaper, spesielt Excel

Personlige egenskaper vi verdsetter:

  • Trygg og robust leder
  • Gode samarbeidsevner – bygge tillit og motivere
  • Systematisk og strukturert
  • Proaktiv og utviklingsorientert
  • Helhetstenkende og analytisk
  • God gjennomføringsevne

Vi tilbyr:

  • En meningsfull jobb i en organisasjon i vekst
  • Muligheten til å påvirke og forme utviklingen av organisasjonen
  • Et inkluderende arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Arbeidssted i Oslo sentrum med mulighet for delvis hjemmekontor
  • Mulighet for å ha med hund på kontoret
  • Ordnede forhold, helseforsikring og andre felles goder

Stillingen krever en dedikert og tillitsskapende leder som kan utvikle økonomi- og administrasjonsavdelingen fremover i tråd med organisasjonens verdier og mål om å skape store endringer. Vil du bli med på å gi dyrene en bedre fremtid?

Søk på stillingen her!

Søknadsfrist: 16. februar 2025. Fast stilling. Lønn oppgis på forespørsel. Søknader vurderes fortløpende. Tiltredelse: Så snart som mulig. 

Alle henvendelser angående stillingen sendes til stilling@dyrevern.no.

Vi gleder oss til å lese søknaden din!